söndag 4 november 2012

Fighten med hallen

gjorde att kyrkogårdsracet blev lite försenat. Ja, mormor fick besök tidig förmiddag redan, då en morgonpromenad till graven företogs. Nu är den vinterprydd. Måste göra något åt murgrönan vi planterade där för några år sedan, den tar över både grav och gravsten.

Skogskyrkogården var en sedvanlig blandning av trafikkaos och storslagenhet. Botvid den vanliga mixen av naturupplevelse och frustration och Ingarö magisk med frostdimma från kanalen, lyktor på varenda grav och en minneslund som exploderar av ljus.

Känslosamt att sedan lyssna på Magnus Ugglas tolkning av "min far". Särskilt efter några glas vin.....

Nu är hallen nästan klar, ska köpa fyra skruvar till idag, och sätta upp mina klädhängare. Gäster kommer dock att få hänga in sig i klädkammaren. En tavla till ska upp och sedan måste jag fundera på släktskölden. Tror fortfarande att den skulle passa utmärkt i Kvarnholmens industriella design och tänk, då hamnar den hos sjätte generationen Holm.

Kattkistans målning blev sisådär, men det kan jag fundera på lite mer, den fungerar hyfsat ändå

Nu ska jag börja mitt nya liv. Träningen har legat nere i fyra veckor då jobbet tagit mitt allt. Nu ska gåskorna på och stavarna fram. Kläderna börjar sitta lite tight...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar