måndag 12 november 2012

Why bother och navelskådande??

Jag har konstaterat att det är tur att jag inte har så många läsare på denna blogg, för vid lite skärskådande så är det bara att konstatera - det är ett jäkla navelskådande.

Så nu ska jag lyfta blicken lite över horisonten och lyckönska USA till valet av president. Det verkar som att 90% av Europa har samma inställning och drog en lättnadens suck.

I övrigt går jag och flinar över Tony's kommentar över min omdekorerade hall. Jovisst är det fint, men jag kommer inte ihåg hur det såg ut innan, så om det är finare har jag ingen aaaning om.

Why bother?

Igår gjorde jag en vända till Ikanos visning vid Finnboda varv, men det får vara för min del. Små balkonger och jag får lägga till en miljon för att byta min 3/4 på 85kvm till en tvåa på 60 kvm, om jag ska få en med hyfsat läge. Därefter gjorde jag en raid i Sickla Köpcenter och kompletterade julklappshögen. Nu är det inte så mycket som saknas, har minsann gjort noggrann tabell för att inte tappa bort mig och drabbas av onödvändiga impulsköp. Egentligen är det bara bonusbarnbarnet i Vårby jag har bekymmer med. Men något ska jag väl hitta.

Därefter har jag lyft blicken över kommunhorisonten och JM's begäran om att den stenkross som jag bott granne med sedan 2009 nu ska få stanna till 2020. Och användas på helgerna. David mot Goliat - japp, men om nu bostadsrättsföreningen blivit tillfrågad om synpunkter, så får man väl ändå fräsa till lite. Och sedan sälja någon dag när stenkrossen står tyst och stilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar