onsdag 28 november 2012

Lite tankar om det där med gymmet

- varför måste gymmet ha så förfärligt dålig "musik"?? Jag får allergiska utslag av det där enerverande dataoljudet. Vill jag lyssna på en tjatig dator som står och hackar kan jag stanna kvar på jobbet. Jag kommer att ådra mig hörselskador eftersom jag bara har headset med hörsnäckor och därmed måste krana på högsta volym med riktig musik. När jag lagat bilen och sett vad det kostar, måste jag ge mig ut på jakt efter riktiga hörlurar som bättre döljer oljudet utan att volymen behöver vara på max.

- nu blir jag väl halshuggen om någon pensionär läser detta. Men jag var och tränade tidig morgon häromdagen och fascinerade mig över att varje morgonpigg pensionär hängde i gymmet kvart över sex på morgonen. Vi stressade knegare som ska till jobbet väntar vackert tills maskinen blev ledig............

- varför ska människor sitta kvar i maskinen och vila lång stund efter att de gjort sina femton repetitioner? Och då menar jag inte pensionärerna, för idag har jag tränat på kvällen bland yngre deltagare. Och jag menar inte de där 30 sekunderna när man hämtar andan mellan repetitionerna. Utan de som när de tränat färdigt i en maskin, gladeligen sitter kvar i ett par minuter, dricker vatten och filosoferar över livet. Eller mediterar. Eller nå't..


Nu blir man väl halshuggen - men det är bara funderingar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar