söndag 18 november 2012

Husmorshelg

Beslutade mig för att lägga alla projekt åt sidan och ägna mig åt annat,

Svenskan hade flera intressanta brödrecept i fredags, varav jag bakat två. Ett valnötsbröd som jäste i fyra timmar och sedan bakades i järngryta, och idag ett bröd fyllt med pesto.

Strukit - sisådär en hundra örngott, ett antal dukar och kökshandukar.

Hjälpt änkekollegan att köpa, frakta hem och skruva ihop tre satsbord. Avslutade med Australien bilder.....

Tittat på gamla avsnitt av MASH, så till den milda grad att jag glömde bort Downtown Abbey. Denna serie är värd ett eget kapitel

Den var väl omtalad när den startade här i Sverige och jag tittade på första avsnittet och tänkte att - tack, men nej tack.

Sedan har jag av misstag ramlat in då och då, och sedan har änkekollegan fyllt in lite och nu - nu är jag fast.

I eftermiddag åkte jag och postade ett födelsedagskort till min cancersjuka kollega, fortsatte till gymmet för en mycket eftersatt styrketräning och avslutade med att handla lite. Då upptäckte jag på en TV i spelhörnan att reprisen av Downtown Abbey gick för fullt. Jag hade alltså glömt båda tillfällena.

Tack gode någon för SVT play. Har alltså nu sett praktexempel på engels ridderlighet på datorn, druckit resten av gårdagens vin och provsmakat mina snurror med pesto. Tänka sig, det är en söndagseftermiddag och jag sitter ner......

Nu har jag bara några dukar och handdukar kvar att stryka, tvätten är undanplockad och allt är klart för städfirman imorgon. Alltid lika välkomna!!!!!

1 kommentar: