fredag 16 november 2012

Nöjd katt

Matte har jobbat hemma två dagar i rad och kissekatt är jättenöjd. Hon sover på skrivbordet med huvudändan på min egen laptop och rumpan på arbetslaptopen. Matte är inte riktigt lika nöjd med arrangemanget.

Pratade med en kollega i England idag, som har sitt hemmakontor som permanent kontor - och delar detta med sin fjortonåriga hund, som sover på egen pall. Och som snarkar, så mitt i alla dessa eviga telefonmöten, måste hon väcka honom, så att inte deltagarna tror att det är hon själv som somnat.

Jag har lite samma problem, men Bezzie snarkar inte riktigt lika hårt. Men nu ligger hon i sin igloo framför TV'n och gör vad hon kan för att överrösta Masterchef Australia.

Har nu sålt Ralf's fåtölj till spekulant (kunde dubblat priset, men är tacksam att den är ut av huset ((norskt språkbruk)) och nu får jag nog sluta sälja möbler, det börjar bli väldigt luftigt här hemmavid. Men - häromkvällen skrev jag lång lista över Ralfs alla böcker över krigshistoria och flygdito och annonserade ut på Blocket. Inga överväldigande svar hitintills men nu är listan klar, så kan jag väl annonsera ut den då och då.

Allt efter renoveringen är klart utom fakturan och att målaren fortfarande har mina extranycklar. Den som tapetserade om här hos mig hamnade sedan på akuten och intensiven (inte mitt fel!!!!!!) och därmed hamnade mina nycklar på samma ställe. Men det fixar sig nu, för oss båda.

Nu behöver jag bara en mycket liten, mycket shabby chick lampa till byrån i sovrummet samt en ljusslinga till hyllorna i hallen. Det finns en ljusslinga i lampaffären på Sickla Köpmarknad, med silkesblommor i form av pioner och små ledlampor som skulle kunna bli tämligen perfekta, särskilt de röda.

Men när byxorna ändå är nere (Ralfs uttryck) och plastkortet överbelastat (mitt uttryck) så köptes nya sovrumsgardiner idag. Från sommarlätt ljust till vintermörkt.... borde det inte vara tvärtom??

Då hittade jag dessutom satsbord till änkekollegan, så nu har jag lurat hit henne imorgon så att hon också kan får spendera lite pengar. Känns bra, med tanke på hur mycket hon spenderade i Australien på sina tre veckors rundresa. Hon har faktiskt snorklat i Barriärrevet, inte dåligt av en dam som är 78 år. Och dykt med glasubåt på samma ställe - uuuurk säger klaustrofobiska undertecknad!!

1 kommentar: