lördag 30 april 2011

Båtklubben

Idag var det arbetsdag på båtklubben där vi är medlemmar och har sommarplats, och där vi haft båt sedan 1992. Gissa om jag bitit ihop för att delta.

Igårkväll ringde Tony, han flyttar ju nu tillbaka till Bolvik, efter att ha levt i exil i södra skärgården i två år. Så han måste också delta och gjorde mig sällskap, vilket var skönt.

På båtklubbens arbetsdagar blir det mest manliga arbetare som är mer intresserade av att prata båtar och allt däromkring, och dessutom så har vi efter förra årets utbyggnad många nya medlemmar. Så det var ingen som frågade och jag behövde inte berätta. Vet inte om Tony fick några frågor, glömde fråga honom.

Men efter två timmars skyfflande av sand och singel, bärande av stockar och framförallt framgrävande av stooora stenar, har jag duktigt ont i höger höft och ben och har dessutom vrickat foten.

När jag kom hem, vände jag direkt och åkte till Blomsterlandet och köpte lite redskap till Bostadsrättsföreningen och nästa helgs arbetsdag, som då sker hemmavid. SEDAN hamnade jag i Sickla, kommer inte ihåg riktigt varför.

Men - dels frös jag för det blåste kallare än jag trodde, dels ansåg jag mig BEHÖVA saker.  Det blev en collegejacka i fuchsiarosa, riktigt varmrosa och uppseendeväckande. Och ett par mjukisbyxor i knälängd, vilket jag anser mig behöva när jag går ut och går (vilket alla arbetsdagar effektivt förhindrar mig att hinna med).

Men framförallt kommer jag att vara mycket tjusig när jag går Vårruset 24 maj.

Därtill letade jag en sommarkjol. Hittade i månadsskiften febrúari/mars en lång sommarkjol, men vill gärna ha en till. FINNS INTE!!! Finns bara långa, blommiga, färggada, mönstergalna sommarklänningar utan ärm. Kan inte ha!
- hade sådana på 70-talet så jag har redan gjort mitt 70-tal, det behöver inte upplevas igen
- har man fyllt femtio, undviker man kläder utan ärm
- går inte att kombinera med blusar och toppar och annat, blir snabbt enformigt.

Dessutom sitter alla mina kavajer som hösäckar efter vinterns viktnedgång, så jag skulle så gärna vilja ha en vårjacka som fungerar till kjolar och kontorsbyxor. Det nya modet innebär att alla jackor är i miniformat och ser urväxta ut. Fungerar inte bra när man över en och åttio. Saker ser ändå urväxta ut när man bara är ett par långa ben. Jackor som slutar strax under bysten ser extremt fnuttliga ut, och dessutom ger de inte mycket värme.

MEN - jag hittade saker till julklappskorgen hos Two Shabby Shicks, min favoritaffär i Sickla. Och ett halsband till mig själv, vilket jag sällan brukar unna mig.

Undrar vilken sondotter som föräras innehållet i den bruna påsen?? Det som ligger bredvi är mitt - trodde jag. Nu ligger Bezzie bekvämt nerbäddad i min nya - före detta - rosa jacka

1 kommentar:

  1. Mycket shoppande ser jag.
    Skulle också behöva shoppa, men men, ett annat år. *ler*

    SvaraRadera