fredag 1 april 2011

Prästen

Idag har jag och Tony träffat Camilla, "vår" präst som ska jordfästa Ralf. Hon har fått sig till livs många, många historier. Igårkväll skrev jag ner två A4 sidor med ord om Ralf, en övning som orsakade hysteriska tårar, hyperventilering, omplantering av basilika i mängder och kollaps i soffan. När jag vaknade ett par timmar senare hade Bezzie hittat en perfekt sovställning ovanpå mig, så jag var tvungen att ligga kvar i min obekväma ställning två timmar till för att inte väcka henne. När hon väl flyttade på sig var jag tvärvaken.

Under mötet med Camilla slipade Tony bort mina mest tårfyllda berättelser med lite mer humoristiska sådana. Men jag nekar fortfarande till att Ralf skulle ha sparkat bort ekolodet i segelbåten i ren ilska, det borde jag ha kommit ihåg....................

Nu väntar vi bara på kantorns bekräftelse av våra kanske lite annorlunda musikval.

Jag fick skjuts av Tony till jobbet och tyckte att jag ändå hade klarat av morgonens övning med någorlunda heder i behåll och med bara fem näsdukars åtgång. Tills Tony åkte och jag stod utanför jobbet utan plånbok. Utan passerkort, utan rikskuponger, utan pengar, och framförallt utan SL kort att åka hem på. Så det blev att låna bil av snäll arbetskamrat, åka hem och hämta plånboken och sedan tillbaka till jobbet. Då gick jag på lunch, dagen var ändå förstörd. Och jag var väl inte så ihopsamlad som jag inbillade mig.

Imorgon kommer alla horderna, plus Barbro och hjälper mig att rensa frysen. Storhandlade just innan Ralf blev inlagd i januari. Så imorgon blir det hjortfärsbiffar, älgfärslimpa, lammfrikadeller i tomatsås med kummin, potatismos med purjolök, ugnsrostade rotfrukter med ört- och vitlöksyoghurt och svamppytt. Har städat ikväll och planterat tre sorters chili. Måste hämta mer krukor i förrådet imorgon för omplantering av  - just det, basilika!!!!

1 kommentar:

  1. Säg till om du behöver hjälp med något.
    Oliver och jag kommer.
    Nåja, iallafall jag. *ler*
    Vi kan äta upp allt kött hälsar Ligan glatt.
    Matte lovar inte att plantera nån form av blommor, men bistå med glada tillrop är hon duktig på. *ler*

    SvaraRadera