onsdag 20 april 2011

Det är inte sant

Har ett katastrofskåp i badrummet som jag bara stängt dörren om sedan 12 mars, och det är det skåpet där Ralf's mediciner stod. Jag tömde det på mediciner den 13 mars, för jag inte orkade se dem, men stängde sedan dörren om röran. Under de nästan dygnet runt-dygnen från januari och framåt, så fanns det inte så mycket plats att lägga saker snyggt och prydligt och jag var en frekvent huvudvärkspilleranvändare under en lång tid, så det revs tappert bland burkar och paket.

Ralf har ju under de senaste tio åren fått äta mycket mediciner, både som en följd av sviterna av cellgifterna från 2000 och framåt, och för vällevnadssjukdomor som blodtryck och diabetes. Men från oktober, när nya cellgifter satts in, blev antalet medicinburkar nästan löjligt många.

Ser ni den blåa plastbaljan på hylla två. Den var full av Ralf's mediciner, samt att lite fick stå bredvid. Min fasta övertygelse var att mina mediciner fick plats i en liten minikopia av denna plastbalja.

Städade som sagt igår - och fick hämta fram den stora plastbaljan igen..... Någon som behöver huvudvärkstabletter? Jag har en fascinerande blandning av Alvedon i olika storlekar och styrkor, Ipren, samt lite starkare saker från när jag gjorde illa nacken förra året. Halsbränna någon - jag har resurser! Alla sorter som finns i TV-reklamen, samt lite receptbelagt. I got them! Plus min magmedicin med den positiva texten "för att förhindra tarminflammation och kancer". Med just den stavningen.

Hmmmmm, vilket nederlag - en full plastbalja IGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar