söndag 3 januari 2016

Stilleben

Tog många år innan jag lärde mig uttalet och innebörden.

Det var som liten tös det - i dagens mer (över)mogna tillstånd, har jag en annan bekännelse. En och annan inredningstidning har det blivit de senaste 18 månaderna, medan beslutet att flytta mognat fram. En hel liten modeboard har klippts ur och sparats och ligger nu i en elegant korg med blomsterprydnad. Till våren ska en tas fram igen, finns en del planteringsbilder där......

Men för att återgå till rubriken - om man är lite intresserad av det där med Chabby Chic och liknande modeuttryck, så lär man sig att stilleben är viktiga - små rum i rummet, små ögonfångare, vackra installationer - uttrycken är många. Istället för att överbelasta överallt, samla ihop skräpet på några ställen.

Så jag övar på att göra stilleben - duktig flicka som man är...........

Jag har redan nu stora bekymmer vad jag ska ersätta hyacinterna med. Definitivt något med höjd i, har jag läst i Feng Shui läran

Mormors bonbonjär och svärmors karaff och smyckeskrin


Äpplet är från Tjeckisk tillverkning och fick jag i 25 årspresent av mor och far. Med dåtidens mått, var det alldeles för dyrt för min stackars far.


Äntligen fick jag ihop något som ser vettigt ut ovanpå Ralf's skänk. Den där urnan har inte varit lättplacerad, för det mesta har den sett väldigt malplacerad och ensam ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar