söndag 26 juni 2011

Sommar på balkongen

Ja, alltså inte säsongen sommar utan radioprogrammet "Sommar". Har efter en hel dags ärenden - jag som skulle skänka min arbetsgivare en massa timmar - sitter jag på balkongen och lyssnar på gårdagens premiär med Mark Levengood.

Nu visar det sig att jag har inte trådlös router, men har hittat en lååååång datakabel som räcker från modemet i ena hörnan av lägenheten till andra hörnan där balkongen är. Dessutom tänkte jag ställa laptopen någonstans mitt i så att jag kan göra andra saker samtidigt - men högtalarna på min laptop är allt annat än kraftfulla.

Så jag tvingas sitta i solen på balkongen med lite överbliven Skagenröra, vildsvinssalami, två kelsjuka katter och lyssna på den gode Mark. Och som ytterligare sällskap, ett glas vin.

Och igen - varför denna hausse runt Jonas Gardell när Mark Levengood finns?? Han är i sin underfundighet så fantastisk, det är nästan, men bara nästan, som att få höra min stora idol Tage Danielsson. Inget Sommar slår hans sista Sommarprogram.

Jag har skrivit ner ett antal Sommarprogram i kalendern, hoppas jag kommer ihåg att kontrollera kalendern även när jag har semester. Kalendern ligger ju i min BlackBerry där alla mina jobmail också finns, så helst vill man ju glömma att den apparaten finns.

Nåväl, här är min lsita

2 juli: Henke Larsson
7 juli: Sven Nylander
11 juli: Carl Gustav Wachtmeister
15 juli: Ulf Brunnberg
17 juli: Carl Bildt
24 juli: Jan Carlzon
26 juli: Pia Sundhage
27 juli: Kjerstin Dellert
2 aug: Leif Mannerström
5 aug: Patrik Sjöberg
8 aug: Vicky Van Der Lanken
12 aug: Johan Westin
16 aug: Anne Olivecrona
17 aug: Bengt Palmers
20 aug: Gitte Norby

Missar man dem live, kan man ju lyssna på nätet (vad kostar en trådlös router och är de svåra att installera??). Man ska tydligen kunna ladda ner dem också, till exempel till sin Ipod, men jag har misslyckats. Något barnbarn som läser detta?? Varsågod och kom hit!!

Vad kostar en trådlös router????????????????

3 kommentarer:

  1. Jag tror att dom går på runt 500-600 för en bra.
    Jag har en fast minnet fattas ju så jag kommer inte ihåg namnet.
    Ett välkänt märke.
    Skaffar du en, ska ta reda på namn, så kan jag hjälpa dig. Det är enkelt faktiskt.
    :-)

    SvaraRadera
  2. pst.......... Jag har lyssnat på dom pratarna hittills. dst...
    Garvade högt åt Mark Levengood.
    Älskar honom.
    Han är underbar
    :-)

    SvaraRadera
  3. Tror att jag letat fram att min router är en D-link. :-)

    SvaraRadera