måndag 6 juni 2011

Survival!

Det var iallafall lättrensat efter dagens fiskeutflykt - inte så mycket som en strömmingstjärt!

Så har jag överlevt ytterligare en lång- och familjehelg. Hade det varit på nittio-talet och första åren på tvåtusentalet, då hade det här varit årets första, riktiga seglingshelg. Med sillunch vid gullviveängarna på Hjälmö-Västerholme på torsdagen. Långa promenader och prat med fåren. Grillning och ljusa försommarkvällar. Solsveda och lite småfix med båten. Kanske ett tidigt bad.

Konstigt vad tiden förskönar, nu i efterhand kan jag inte komma ihåg en enda Kristi Himmelsfärds seglingshelg med dåligt väder. Solen sken alltid och det var alltid varmt. Enda gången var väl när Tony lurade upp oss till en liten fluglort till ö norr om Möja och vinden vände vid femsnåret på morgonen. Men det är ju numera bara en rolig historia.

Jag kommer på mig själv att jag går och pratar med Ralf hela tiden och förklarar vad jag gör och varför. Till och med när jag tar av mig vigselringen på kvällen "jag ska bara springa ut en snabbis, och stänga av vattenspridaren, älskling, så då behöver jag inte ha den här på".

Satt och tittade på båtar på hemväg efter helgen, och funderade på om och vad för båt jag ska köpa när jag sålt vår Storebro 31. Också då med förklaring till varför jag funderar på detta och varför jag vill byta båt.

Jag kanske ska skriva en bok - "samtal med min döde make". Eller finns det redan en sådan?

Räddningen är igen alla rabatter och gräsmattor som behöver skötas om och förbättras. Jag hoppas att den här bostadsrättsföreningen inte inbillar sig att så här blir det i all evig framtid. Någon gång ska jag förhoppningsvis må bättre igen

Nu gäller det att ladda upp inför midsommar - det blir riktigt tufft.


Pensionärsbåt kanske?  Nja, tror inte det

1 kommentar:

  1. A bridge called love.
    It takes us back to brighter years, to happier sunlit days.
    And to precious moments that will be with us alvays.
    And these fond recolletions are treasured in the heart to bring us always close to those from whom we hade to part .
    There is a bridge of memories from eart to heaven above,It keep our dear near us I´ts the bridge that we call love..

    SvaraRadera