lördag 18 juni 2011

Komma ut ur garderoben.................

Vadå, din hylla med dina toppar?
 Och du måste ha just en av dom idag när du jobbar? Du kan inte ta en skjorta härovanför istället?
 Vadå inte hinner stryka???? Njaaaa, jag blev lite trött, så jag måste nog ligga ner en stund
Varpå matte tröttnade på debatten, stängde dörren så att lampan släcktes - och gick till jobbet.

Tyckte det var lite ovanligt att bara Bezzie mötte vid dörren när jag kom hem vid sextiden och framförallt att bara Bezzie deltog i middagsserveringen - tills jag kom ihåg...............

En något förorättad rödtopp stormade ut ur garderoben, dök i matskålen, vattenskålen och toalådan i nämnd ordning och har därefter kastat onda blickar på matte hela kvällen.

Men det säger allt om Magou's personlighet - han har blivit utestängd på balkongen två kvällar när vi varit borta, på balkongen en halv natt när jag stängde balkongdörren vid sänggång och nu i garderoben. Han behöver ju inte alltid sticka in näsan överallt så fort det öppnas en dörr!

1 kommentar: