måndag 6 juni 2011

Chickt!!

Igår köpte jag kylväska inför sommarens utflykter. Naturligtvis, köpte jag en som matchar min kameraväska. Lite elegant måste det ju vara även på en utflykt

Utflyktsrutin är att alltid ha fryst vatten i frysen. Så slipper man släpa kylklampar och man har alltid kallt vatten. Så kallt att det inte tinat helt ens när jag gick hem
 När jag beundrar mnin 6 liters kylväska som innehåller min lunch, dressingflaskor, två flaskor vatten, bestick och servetter, dras minnet till dde första åren när Ralf och jag var et par och jag konstant släpade ut honom och den yngsta sonen på utflykter inklusive picknick. Då var det en stor kylväska av värsta modell och minst en ryggsäck. Glömmer aldrig när jag stått och gräddat pannkaka till midnatt en kväll, gått upp strax efter fem för att göra klart mackor och allt annat och packat, och sedan väckte familjens manliga picknickdeltagare vid sju för att hinna med Waxholmsbåten. Då stack Mats upp huvudet ur kuddarna och sa "tänk, vi stressar så bra i den här familjen".

Nåja, nu var jag inte så lätt och så chickt packad idag, som bilden ger skenet av. Har kommit ur picknickvanorna, så jag måste ta och skärpa till mig lite

Hela fiskelådan var med, det kommer den inte att vara i framtiden. Ska köpa en ryggsäcksmodell för bara de viktigaste dragen. Och en ny rulle till spöt, slirbromsen är helt död på min gamla
 Värsta skogshuggar ryggsäcken. Det blev så många småväskor, och eftersom det bara är två händer som bär numera, inte fyra, fick jag packa samman i ryggsäcken
 Och hinken till den eventuella fisken..........
Som sagt, behöver öva upp mig på picknickpackning, det var sisådär en 25 år sedan senast

1 kommentar:

  1. Åh en sån där rygga drömde jag om i många många år, men hade aldrig råd med.
    TAck för idag.
    Det var trevligt och gosigt.
    Iallafall från vissa utvalda. *ler*

    SvaraRadera