måndag 13 juni 2011

Yeeees!

Målarna är klara - två dagar innan utlovat datum! Och fasaden är sååååå fin, handmålad och med fantastisk lyster.

Halva säsongen har ju gått utan att jag kunnat njuta riktigt av mitt andningshål. Men nu blev det rivstart idag. Eller egentligen redan igår, när jag var till Fredells och köpte material till hylla. Nu blev det många hyllor, eftersom man fick såga en lång planka för att få det jag ville ha. Och eftersom jag måste betala hela plankan, kunde jag lika gärna ta hem alltihop.

Sedan blev det rivstart ikväll för att köpa konsoller. Två varv till Plantagen, två till Biltema och ett till Coop. Inte mina drömvarianter men det bästa jag hittade var på Coop. Alla andra var för stora. Men jag gick alla varven, så jag har iallafall motionerat drygt 4000 steg.

Och så fick jag gå till lillebror och låna verktyg.

Men nu sitter den första hyllan där, steg nummer ett i min chabby chick-country style. Nu står det dessutom två ljuslyktor och brinner där ute med en hälsning till Ralf. Om ni hört något uppgivet småskratt och lite hånfullt mutter ovanifrån, så är det min man som stönat över sin hustrus habravinker för att få en hylla att sitta rakt. Och var det inte Ralf, så var det min kära far.

Men nu sitter den där - kan själv har triumferat. Imorgon ska jag köpa fler konsoller och sätta upp resten. För tro inte att de jag hade hemma fungerade..............



Nu är klockan sent och jag ska sätta igång med  manikyr. Man kan ju inte ha flagat nagellack när man har möte med chefen imorgon............. Och så kanske man ska äta något, jag glömde nog det i arbetets iver.

2 kommentarer: