onsdag 8 juni 2011

Lägg ner 2011 - eller kanske inte?

Igår var min bil på 3000 mila service  - något den borde varit för en oh en halv månad sedan, men det har varit lite mycket annat.

Hursomhelst, så lämnades den in i Nacka igår morse efter viss stress.  Mer stress blev det när jag trodde jag hade hittat en bra kollektiv färdväg från Nacka till jobbet - men det är en annan historia.

Återvände på kvällskvisten och meddelade glatt att nu ville jag ha tillbaks Kalle, och möttes av att "men den är inte klar, jag har lämnat meddelande till dig". Nej jag har inte fått något meddelande, men röstbrevlådor har ju strulat förr.

Jo, det är rost runt hela bensintanken. Då bröt jag nästan - men bara nästan - ihop och tänkte att kan jag inte få lägga det här jävla året bakom mig snart. Vad kostar det och hur länge? Ja, det visste man inte vare sig på fråga ett eller två, man väntade på svar.

Efter lite mutter och gnäll och hur kan det vara rost i en bensintank på en två år gammal bil, stapplade jag med sluttande axlar och böjd rygg mot närmsta busshållplats för att försöka hitta en lokalbuss som gick åt mitt håll till. Den kom iallafall typ två minuter senare. Åkte 500 meter och plockade igen upp mobilen för att försöka hitta det missade meddelandet. Missade samtal?? Bara några de senaste minuterna och det ringde igen. Det var serviceverkstan som nästan vrålade - Gå av bussen!!!! Jag tog fel Merca!! Din bil ÄR klar!! Jag är precis bakom dig!!

Så två hållplatser hann jag åka innan jag hoppade av och hoppade in i min bil (och körde tillbaka servicekillen till verkstaden).  Med nyservad bil kunde jag styra hemåt igen. Tack!

Räkningen på 3000 kommer på posten men det är en annan historia. Förresten kom bilförsäkringen idag också. Och båtförsäkringen ligger redan inloggad för betalning. Det är kul nästan jämt

1 kommentar: