tisdag 28 juni 2011

Jag har en teori!

Om det nu är som alla tror, som tror på någon form av religion, att man blir en ängel - ja, då måste det blivit förfärligt fullt i stratosfären. Jorden är ju redan överbefolkad, så här finns ju inte plats, även om vi behöver många fler änglar just här.

Men stratosfären kan ju inte direkt ta emot hur många som helst heller.

När man i sitt jordliga liv föreställer sig änglar, så ser man ju dem i sin egen storlek. Men eftersom det måste finnas väldigt mååånga änglar (jag känner rätt många) så kanske för att få plats, är de inte i mänsklig storlek, utan mer i Tummelisastorlek. Då blir det ju mer plats.

Då kanske Ralf får plats på en gren i sitt syrenträd utanför porten och kan sitta där och vifta med tårna varje gång jag kommer hem - precis som han gjorde som busgrabb i Hammarby i sin barndom. Ja, då kom ju inte jag hem och inte var det ett syrenträd heller. Men liknelsen liksom, då.

Och så kan han vinka lite när jag går förbi.

En sak är säker - när jag ansade syrenträdet häromkvällen var det väldigt många avbrutna grenar. Och med hypotenusan på kvadraten, även i Tummelisastorlek borde min kära man vara rätt så hyfsat tung. Han tog liksom lite plats - fysiskt och psykiskt.

En annan sak är också säker. Nu har jag tre dagar i rad blivit bjuden på alkohol hos olika grannar på deras uteplatser. Måste jag sluta med, annars får jag dåligt rykte inom en snar framtid.................

1 kommentar:

  1. haha Inte då
    Inkans devis;
    Gratis är gott.
    *ler*
    Återkommer om vecka 28 när jag
    1 har min almanacka där jag är
    2 slutat jobba så jag vet vad jag håller på med
    Åter till punkt ett för puntk två kommer aldrig att hända.
    men dejta ska vi självklart.
    Ska stjäla rabbisar hos grannarna om du gillar rabbispaj. För mina växer ju inte.
    Hur fan gör man ???
    *Sur*

    SvaraRadera