fredag 20 januari 2012

Många barn var det

När bonusbarnbarnet var här på julafton så påpekade hon att jag har två mollybarn i akvariet.

Hade jag ingen aaaaaaaaaaning om.

Idag har jag städat akvariet ner i minsta mikrodetalj. Jag har inte två mollybarn. Jag har nio fiskbarn!!!!!!!!!!!!!!!

Två av dem är slående lika min algätare. Men den stackarn blev ju änka/änklig i allhelgonahelgen i november - hur kan jag ha fått sådana pytteyngel nu?

Eller består familjen av en änka, två kastrater och en hemafrodit???++

3 kommentarer:

  1. Nyfiken bara... Har du fått provsvaren på Magou?
    Ninnie

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har fått brev från Veterinärlabbet med massa latinska beskrivningar. Men hans veterinär blev sjuk den här veckan så vi ska höras på måndag. Men den här veckan har han mått bra, fast han fått kött flera dagar - men han sover väldigt mycket.

    SvaraRadera
  3. Blir mer o mer övertygad om att det är bukspottskörteln... för de blir otroligt trötta då. Sedan kan värdena hoppa upp och ner och det gör ju att även symptomen svajar.
    Ninnie

    SvaraRadera