tisdag 10 januari 2012

Piruetter

Ja, det blev det några stycken under morgonens snöiga promenad. Så nu har jag ont på flera ställen.

Även om jag jobbade mellan jul och nyår, och en hel del förra veckan när jag officiellt var hemma, så var det tydligen en chock att komma tillbaka till jobbet igår Somnade framför TV'n före åtta. Vaknade till och följde halvhjärtat Sveriges mästerkock, mest genom att lyssna när jag gjorde annat.

Varför säger alla hela tiden att Per är så elak och så kan man inte säga och oj vad vasst? Leif Mannerström är i mina ögon den som är vassast av dem alla i tonen!

I lördags kokade jag fisksoppa på egen skaldjursfond och bjöd Gerry, Madde och Barbro på (ungarna var inbjudna, men hade annat för sig). Undrar hur den hade stått sig i konkurrensen...

Lite jobbigt för Gerry, han blir ju ensam tupp i hönsgården nu, när både Ralf och Anders är borta. Så han tillbringade mesta tiden framför TV'n - tur att det var både Tour de Ski och Skidskytte. Barbro får leta rätt på en kavaljer att ta med sig i framtiden.....

Nu är det duschen och jobbet som gäller. Som alltid när det är januari så har jag uppfunnit ett nytt sätt att organisera mail och jobb med nya fina markeringar och foldrar och annat. Som om det skulle hjälpa när världen brinner..............

3 kommentarer:

  1. Tja du, en stund fungerar det säkert.
    Som sagt, en dejtfika när jag är tillbaka och överlämning av bollbana. :-)
    OCH jodå, Prickeninlägget kommer. Lovar :-)

    SvaraRadera
  2. Vilka ungar var inbjudna?

    SvaraRadera
  3. Till exempel ni fick en inbjudan per SMS

    SvaraRadera