lördag 28 januari 2012

Dagens promenad

blev tre kilometer kortare än planerat, för det tog längre tid än jag trodde att fixa till den saknade nageln.
Får ta igen det imorgon - promenaden alltså
Södersveds bryggor ligger tomma
 Ha! Som barn jag lekt! Det här har jag inte sett på sisådär en 45 år - utfordringsplats för rådjur. Till och med pellets fanns det i den blåa tunnan
 Vill bara påpeka att även vi har snötyngda grenar. Ja, om man letar längst in i vindskyddade skogen då'rå, för annars är det mest grått
 Kommer du ihåg när jag släpade ut dig på den här promenaden och vi såg vråken cirkla över våtmarken framför Lemshaga? Idag var det havsörnen, men tyvärr inte på fotograferingsavstånd
 Av olika orsaker blev promenaden mycket kortare än planerat, så jag tog vägen via scoutstugan. Åt det hållet har jag nog inte varit på 50 år eller så....
Man tycker att Ingarö/Värmdö ser stort ut på kartan. Men från scoutstugan ser man Grisslinge
 Nytt inköpsställe på listan när storvinsten ramlar in. Det luktade gudomligt från röken, en brasa stod och brann. Men å andra sidan blev jag förfärligt sugen på en whisky, när jag kände doften - så det kanske inte är alldeles nyttigt att bo på landet iallafall....
 Egen bro ingår
 Det blev ett nödstopp på vägen tillbaka från Scoutstugan. Då hittade jag denna rad med gula plasthinkar med plastpåse i. Ska användas till vad????
 Promenaden avslutades med en stund i minneslunden och lite ljuständning. Det var flera veckor sedan Ralf fick ljus senast

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar