tisdag 12 mars 2013

Tack för blommorna

men inte behöver du skicka blommor ända från USA, bara för att det är 12:e mars.

Tråkiga händelser på jobbet med upppsägningar, tillsammans med 12:e mars har menligt påverkat min nattsömn. Hoppas jag kan komma förbi det nu. Även om inte hjärteontet är lika pinande starkt som för ett och två år sedan, finns det ändå där. Och Ralf har bråkat mycket på nätterna senaste veckan,

Fast i natt var det mest Jennie, under ett familjearrangemang där hon pushade fram mig i framkant mest hela tiden och nonchalant vägrade hjälpa till. Antagligen är det nonresponsen på lunchinvitation och kaffebryggaröverlämning som spökar.

Hade tänkt jobba hemma idag, nystädat efter att Iulian var här igår och fejade hela huset, och 12:e mars idag. Men jag fick en akut tid för Bezzie på eftermiddagen så jag fick kasta mig iväg efter lunch, och dagen blev lite sönderhackad. Så det är paybacktime idag. Går kanske lite tidigare för att tända ett ljus i minneslunden.

Bezzie och jag är väl inte Agrias sotra idoler just nu - igår fick jag ersättningen för de två senaste besöken in på mitt bankkonto och de pengarna återinvesterade jag i djurkliniken på eftermiddagen. Nu är det penicillin i tio dagar och återbesök nästa vecka, där hon ska sövas och röntga hela nospartiet och tänderna igen, eftersom vi fortfarande inte vet varför hennes vita blodkroppar dippar och hon visar tecken på infektion. Och så är det det där lilla läskiga utslagt på kinden som fick mig att panika i söndags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar