onsdag 13 mars 2013

(K)apoteket

eller kattoteket eller var det nu heter

Bezzie har nu en halv egen hylla i ett köksskåp.


Metacamen var rena rama godiset. Corsodyl har vi bara provat en gång för sedan blev hon risig i magen, och även om jag bara baddar tandköttet med corsodyl så vill jag inte chansa. Laktulosen gick an även om hon inte direkt stod med öppen mun och väntade.

Men Flagylen - fy för den lede och den onde och för alla veterinärer. Det tycker vi INTE om.  Hon saliverar 15 sekunder efter så att det hänger långa trådar ur munnen. och 30 sekunder senare står hon nergrävd i matskålen och äter. Sedan kommer matte med lite räkor som efterrätt. Det är skönt att det bara är de första två dygnen som hon ska ha två doser per dygn. Sedan blir det bara en. Så imorgon bitti blir det en dos, sedan får hon vila till fredag morgon.

Du kan ta din jävla Flagylspruta och dra någon annanstans för jag tänker inte prata med dig nr du är så där dum
 Och sedan kan du flytta undan dina djävla orkidéer så jag slipper bryta nacken av mig. Det här är numera MITT fönster (och hon mår inte sämre av Flagylen än att hon kan gå direkt hit och ligga och skälla på koltrastarna ett bra tag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar