lördag 16 mars 2013

Djur är smartare än människor

de skiter i den eviga diskussionen om antal grader på termometern. De styrs av ljuset.

Trots temperaturer på mellan minus 13 och minus 16 på morgnarna, har Bezzie troget suttit vid balkongdörren och ylat på morgnarna och propsat på att få gå ut.

Sedan har hon väl inte stannat ute så länge.

Förra helgen gjorde jag en någorlunda vårstädning på balkongen och idag så satt jag faktiskt därute, iklädd Ralfs fleecetröja och duntofflor och läste och tog en eftermiddagsdrink.

Fröken var naturligtvis med, men höll på att stöka och kunde inte komma till ro och letade bästa liggplats (jag ville inte ge upp mitt knä). Så jag hämtade en av igloosarna som överhuvudtaget inte varit intressant över vintern - och se, nu har matte flyttat in medans fröken bäddat ner sig i igloo på fleecefilt och bestämt att hon nu flyttat ut. Det vill säga, matte fryser om fötterna och vill stänga balkongdörren och fröken låtsas som det regnar. När jag tittade ut genom köksfönstret senast så hade hon borrat ner huvudet och krullat ihop sig och sov så sött. Ville inte störa henne med att öppna dörren så det blev ingen sovbild, bara vakenbilder.

Men det är bara att konstatera - skit i temperaturen!! Vårljuset är här!!!!!!!!!!!!!11



När matte gav upp och stängde dörren var det minus tre. Jag får väl hoppas att jag kommer ihåg och släppa in henne senare......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar