lördag 17 december 2011

Det snöar

utropar två förortsboende norromstan bekanta på Facebook. Eller det snör, eftersom båda råkar vara norrmän.
Öster om stan är utsikten något mer glåmig...

 Träden i skogsdungen viftar bara måttligt på armarna idag, så stormen verkar inte ha nått hit ännu
 Den var inte särskilt närvarande i England heller, trots alla upphaussade rapporter om tungt snöfall och vindar på 250miles/hour.

Så det var inte engelsmännens fel att jag stapplade ur en taxi strax efter klockan tre inatt, det var faktiskt Arlanda's fel, som hade haft strömavbrott i 90 minuter på eftermiddagen. Vilket gjorde att inga plan kunde landa.Vilket gjorde att mitt plan hamnade i Umeå för väntetid, därefter fick flyga till Stockholm och därefter äntligen fick flyga till England igen för att hämta hem mig. Vilket innebar två och en halv timmes försening. Men å andra sidan , när jag åkte till England förra gången var jag lika mycket försenad åt det hållet, så nu har det väl jämnat ut sig då'rå.

Nu förväntas jag ha semester fram till jul, med bara några telefonmöten, vilket min chef inte riktigt vet om. Semestern är nämligen beordrad. Det låg ett julkort från sagda chef och väntade när jag kom hem, fyllt med varma och empatiska ord om den kommande annorlunda julen, så jag hade naturligtvis en gråtmild stund det första jag hade när jag kom hem. Det var dock inte julkortet fel att jag sedan inte kunde somna direkt, jag hade dock stått på benen i sisådär 21 timmar så det var lite svårt att stänga av.
Stängde av framför TV'n vaknade efter en timme, dök i sängen, vaknade efter två timmar, dåsade framför TV'n igen och har nu sparkat mig själv i ändan - ACTION, damen lilla.

Jag har ju som sagt semester, så igår satt jag och skrev en lista vad jag ska fylla dagarna med i julförberedelser, inklusive en lång promenad per dag. Idag ska den gå till Ingarö kyrka, regn eller inte regn. Sedan tar jag lokalbussen hem, stannar på Coop för att köpa fiskmat (ja, de har svultit sedan jag åkte, tur att akvariet är tämligen övergött), för att sedan ta bilen och handla lite mer rekordeligt

Lilla fröken är dödligt trött på kokt fisk, vilket varit dieten sedan början på veckan. Slarvade med maten under ett par dagar och vips - så hade vi en diarreig röd katt i familjen - med gaser dessutom. Hua!!

Dessutom hade hon blivit fyra katter lång i mitt knä ovanpå den nya fleecepläden, under min sista sejour i TVfåtöljen. Hade hon fått bestämma, så hade hela dagen tillbringats så!

1 kommentar:

  1. Idag snöar det på tvären här.
    Verkligen på tvären.
    Både roligt och knasigt.
    Kram Puzzel och jag ligger fortfarande i soffan och mår bra. :-)

    SvaraRadera