onsdag 25 december 2013

Ddagen efter

Hyfsat undanplockat, diskmaskinen är fullastad (IGEN) och tuffar på.

Efter första omgången städning blev det en rejäl skål risgrynsgröt och en rejäl Cappucini med starkaste Espresson.


Katten vaktar julgranen med stor intensitet, hon indikerade igår  att vi kanske var lite väl livliga under sällskapsspelet

Ute öser regnet ner, stormen viner runt husknuten och en joggare flåsade just förbi. Så en promenad får det ändå bli. Måste köpa korv till morgondagens grillutflykt.

Bordet ska demonteras från båda sina extraskivor, stearin tas bort från rinnande ljus (jodå, vi lyckades aktivera brandlarmet en vända, undrar vad klockan var då)

Mina julklappar ska plockas upp och den gamla vattenkokaren ska få åka till himmelen. Lutfisken ska få ligga i blöt några timmar innan middagen ikväll. Och ja, jag tänker dricka en snaps till sagda lutfisk, även om jag är ensam hemma.

Sedan måsta jag kontakta Robbans flickor och fråga vad som var så roligt med mina julklappar, vad jag kan se på Facebook vrider sig alla i skrattkramp när de packades upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar