tisdag 29 oktober 2013

Längre säsong hade gett snyggare stilleben??

Jag  - och tomatplantan - hade behövt en lite längre säsong.

Dessutom hade stillebenet blivit lite snyggare om jag sparat den enda mogna, knalloranga tomaten. Men den åt jag upp

Dessutom kan jag inte bestämma mig vilken som är snyggaste stillebenet..




Sedan får jag dåligt samvete över så konstiga saker. Under de år vi bodde här tillsammans så odlade jag aldrig någon tomat för jag trodde inte att min nordväst balkong skulle vara bra för det.
Nu fick jag en planta av grannen som frösått för många plantor - och den har växt över halva balkongen och levererat och levererat och levererat. Stackars Ralf, han hade med glädje levt på tomater hela sommaren om han fått smaka de här läckerheterna. Så dumt av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar