söndag 20 oktober 2013

Att ta sig i kragen

Så trist att hamna i det här mjukvåta träsket av nedstämdhet och blöthet. Så lite krävs för att hullingarna ska gå rakt igenom ett icke fungerande skyddsnät. En liten film om misshandlade barn, ledsna katter, en incident på jobbet, sliskig romantik i en film, en tråkig insikt i lägenhetssökande - litet eller stort så är tåreflödet nära eller i full gång.

Det blir till att ta sig i kragen.

Åkte ut till båten i morse för att göra iordning salongen och förpiken för vintern. Men där pågick motorarbete, så vägen var spärrad. Blir till att ta sig i kragen och ta sig dit en annan dag.

Tog mig i kragen och krattade löv idag en stund, eftersom jag fastar och var hungrig gällde det att hitta på något att göra.

Har också tagit mig i kragen och druckit två liter saltlösning mellan kl 15-16. Om tre kvart ska jag ta mig i kragen och dricka en liter till. Sista kragtaget är kl 4 imorgon bitti - då ska jag dricka sista litern.

DET är något att ta sig i kragen över..

Kl åtta är det dags att vara på Ersta för blodprov först och undersökning sedan.

Sedan är jag sur på Telia - igår började de resa en ny mobilmast. Spännande helikopter lyft från första parkett - men naturligtvis har de placerat den i skogsgläntan rakt framför mitt fönster. Femtio meter mer åt höger och den hade nödtorftigt dolts av träden. Tack för det, Televerket.

Tänker dock inte ta mig i kragen och klaga........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar