söndag 6 oktober 2013

Söndagsblues

Rivstartade dagen något senare än igår - ja, det vill säga vaknade vid fyra och lade mig framför TV'n, men sedan degade jag till nio.

Förutom hushållsysslor satt jag mig äntligen ner och skrev det där kondoleanskortet som jag tuggat på så länge, och dessutom helst ville skriva i ensamhet. Naturligtvis blev det första försöket hur patetiskt som helst och dessutom tappade jag bort mig på slutet, så det blev helt fel. Blev till att slänga det vackra kortet och ta fram ett annat, lite för gullegulligt, men jämfört med Bengt Elde korten, något mer lämpat för uppgiften. Samt bli lite mer kortfattad och mindre episk.

Vad ska jag nu göra med alla kort som jag köpt på mig för att skicka då och då till min sjuka vän? Där hon är nu behövs de inte längre.

Morgonen var också lite ledsam med en massiv höstdimma. När jag tog en promenad över skogen till Kyrkogården för att höststäda mormors grav,  började den lätta. Men vyn över Kvarndammen och den ensamma sothönan lockade till liten fotografistund.


Stackars mormor, det är inte ofta hon får besök numera.

Har väl visat lönnlöv förut - men de är ju så vackra så här års



Så tog jag mig en tur till Strandängarna i Tyresö och tittade på det nya området där man byggt etapp 1 och nu säljstartade etapp 2. Nja inte vet jag, köpa en tvåa för lika mycket som jag kan få ut för den här 3/4:an?  Och när jag ändå rullade, stannade jag till i den nya stadsdelen Hedvigslundsparken i Älta och tittade på de bostadsrätter man bygger där. Det området låg inte alls där jag trodde.

Sedan tänkte jag fika på serveringen i Nacka reservatet men det var motionslopp där idag och knökfullt på parkeringen. Så det blev Sickla Köpmarknad istället och det var dumt. Men jag hoppas jag är fin på jobbet imorgon. Inte för att någon noterar om jag har nytt på mig - men man får väl vara glad på egen hand.

När jag är cynisk brukar jag säga att "det värsta med att vara änka, är att ingen ser när man klipper håret eller har nya kläder" Då får folk lite stora ögon.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar