lördag 5 oktober 2013

Jaha, så är man ensamstående igen då....

Den tillfälliga inneboenden har flyttat hem idag efter stambyte och total renovering av badrummet.

Körde dit alla prylar som sakta intagit mitt hem de senaste sju veckorna - jag har lyckats trigga Barbros shoppingnerv rätt bra under de här veckorna - och så plockade vi upp, torkade byggdamm, torkade byggdamm och torkade byggdamm och ställde allt - nåja, nästan  allt - tillrätta igen. Arbetsrum, flytt av taklampor och flytt av gångbandet lämnar jag till barn och barnbarn. Samtidigt möblerade jag om lite grann bland alla fina saker som bara stod undanställda. Men jag fick inte med damen och köpa lite nya blommor.

Samt att vi hann med ett besök i shoppinggallerian i Liljeholmen, men det blev tröttsamt.

Lite vemodigt att komma hem till tom lägenhet - vem ska nu plocka ur diskmaskinen och hålla diskbänken i perfekt blänkande skick??

Värst blir det väl för lilla fröken, som haft konstant uppvaktning, uppbackning och uppmärksamhet i sex av de sju veckorna. Bland annat så äter ju inte matte skinksmörgås till frukost, så nu är det slut på frukostskinkan - igen. Förra gången den försvann var när husse lämnade oss.

Madam har ´nu kommit så långt i sin bortskämdhet att hon inte går till skinkan - skinkan får gå till henne, dvs det är bara för Barbro att hänga sig över hela mitt stora matbord och truga lilla fröken. Fjäskeri av stora mått som efter morgondagen (det råkade bli en skinkskiva kvar) inte kommer att förekomma mer i det här hushållet...

Jasså, där borta sitter du och skinkan. Jag råkar sitt här jag, hoppas du tänker göra något åt den saken.....
Hmmm, är det rätt sorts skinka?? Du har inte uppgraderat den till en lite mer lyxigare sort händelsevis?
 Jag veeeeeeeeet att du är typ 150cm stor men du får väl ändå anstränga dig lite. Du borde ha lärt dig att jag äter inte skinka från bordet, bara ur handen. Sträck dig längre och håll i tills jag tagit tag i biten!!!!!
 Och du tror att jag är cirkusartist och fångar saker i luften?? Det är för hundar, inte för katter!!!

Men herregud, ska det vara så j-a svårt att lämna över en skinkbit. Jaja, jag får väl äta härifrån då'rå....


Vi ska i alla fall ta kontroll över vårt arbetsrum igen, efter att ha haft det uthyrt under den här tiden. Det kan ju bli lite skönt, det ligger papper överallt, både för jobb och Bostadsrättsförening - och lite privat också. Har visst missat en räkning med upprörda påminnelser som resultat. Kan man skylla på inneboenden??

Ambitionerna gick i kras, när jag fick sällskap!! Det går inte att dela dator med en MCO
Vilken/vilka tangenter hon ligger på vet jag inte, men jag garanterar att hon lyckades öppna cirka hundra fönster med olika meddelanden. Att få stopp på dem och lyckas stänga dem var en hyfsad utmaning. 


Obs den oskyldiga minen medan nya windows fullkomligen studsar upp

Efter att ha nödstoppat datorn och startat om lyckades jag dessutom svara "ja" på frågan om jag ville återskapa senaste session. Efter det har jag beslutat att stänga av dagen och ägna mig åt den kronärtskocka som kokar på spisen, i sällskap med välförtjänt vin. Före detta inneboende var vänlig nog att lämna kvar boxen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar