lördag 4 februari 2012

Matkrav

Det är inte bara katterna som tigger mat. Fiskarna ställer sig glatt i parad i ena akvariehörnet när jag passerar vid pass morgonkanten. För att sedan ställa sig i kö unde utfordringsluckan. Nåja, de ska iallafall inte ha dietfoder, de äter gladeligen vad de får..
Observa mina babysar - det finns fler någonstans bakom växterna!
 Vi har inte fått mat på flera timmar. Snart bryter vi oss ut och hämtar burken på egen hand!

Ska väl också ta och laga mig lite mat. Efter dagens 8,8 kilometers stavgång får man faktiskt unna sig lite kolhydrater, så för ovanlighetens skull ska jag laga mig lite pasta. Såg på Facebook igår att Jennie hade något tjusigt namn på sin pasta, så jag år väl ta och hitta på något lika tjusigt till min improviserade pasta. Den innehåller iallafall färsk pasta, räkor, grädde, vitlök, basilika och svarta oliver. Och eventuellt lite mozarella. Och definitivt massor med parmesan...

2 kommentarer:

  1. SV: Jag ska läsa i Luleå, till Förskollärare! :D

    SvaraRadera
  2. och jag måste bara säga, himla vad din middg lät god!! :D

    SvaraRadera