söndag 12 februari 2012

Odisciplinerad lördag

Meningen var att jag skulle baaara åka till Nacka forum och fylla på nytt nagellack, för att sedan ta en lång promenad i Nackareservatet.

Javisst ja, skulle ta vägen via Claes Ohlsson också och köpa färgkassetter till min printer.

Kom iväg lite sent, kanske beroende på att jag inte sovit ordentigt sedan tre-tiden. Trots att jag slöpat med mig en jättehög med tillbehör, kom jag på i bilen på vägen dit, att jag glömt gåstavarna.

Sladdade in fem minuter sent, satt i obekväm nagelstol till halvtolv, sedan började allvaret.

Claes Ohlsson: tre färgkassetter och en ny termometer - 686 kronor
Stadium, nya gåstavar med bungyfuntkion - 999 kronor. Här var jag fortfarande inställd på Nackareservatet.
Ut till bilen och lade in påsarna, men jag var nog lite hungrig, så något att äta innan jag åkte kanske? Tittade också på förpackningen av stavarna - behöver kniv eller sax.
In på Konsum - tre saxar för 49 kronor borgar väl inte för jättekvalitet, men vad fasen
Råkade passera  Village - sedär, en ny ljuslykta till TVrums/bibilioteket för 169 kronor
Macka och en latte - det finns hur många restauranger som helst i Nacka Forum - hur kunde jag välja den sämsta mackan av dem alla?  89 kronor.
Under dessa fram och tillbaka turer hade jag - bara på skoj, stuckit in näsan i olika kommunikationsbutiker och gjort en liten ovetenskaplig marknadsundersökning.
Nu var klockan så mycket och jag så odisciplinerad så varför inte fullfölja denna övning.
Resultat: ett abbonnemang på 199:- i månaden i 24 månader framöver.

Sedan fick jag för mig att tvätta bilen - 250 kr -  jättebra beslut, när jag redan har en trasig vänster backspegel. Den fick ju dödsstöten kan jag säga när jag skulle igenom tork-remsorna. När jag kom ut därifrån hängde den i strömkabeln bara. Så kan jag ju inte åka hem, för då slår jag sönder lacken på dörren. Och inte får jag isär strömkabeln, vad som ser ut som en vanlig han/honkontakt är totalt ihoplimmat.

Smyger in till OKQ8 vid Nacka, köper gaffatape - 55 kronor
Misslyckas med att tejpa ihop skiten

Går in och med desperation i blick och stämma frågar om man kan klippa bort eländet.

Då träffar jag min hjälte - en ung man som följer med ut och som - med visserligen mycket svära och mutter - kommer underfund med hur man inte får bort spegelhelvete - men väl hur man får fast den igen.
Kan meddela att den stora bilverkstaden vid Mölnvik bestämt sedan tidigare att det går nog inte, men de kan ta hem en ny spegel för 4087kr plus arbete. Alltså har jag i praktiken sparat - eller snarare min hjälte har -sisådär en 5000 spänn

Men min hjälte gjorde jobbet gratis, mot att jag lovat evig trohet till OKQ8 Nacka forum. Som ett första steg tog jag mitt Statoilkort och tankade gas och spolarvätska. Gick väl på sisådär en 300 spänn.

Sedan var jag trött på alla planer och åkte hem, dock via återvinningsstationen i Brunn.

Ville ju installera alla bra och ha-saker på min nya Iphone. Som jag inte ens fattar hur jag ska få fast SIM-kortet i. Så det blir en ny tur till Nacka Forum idag.  Sedan måste jag jobba också. Och tända ljus för den hjälten som borde fixat min backspegel och som hade blivit lite trött över gårdagen. Och klippa en mil till på Vasaloppet. Och plocka undan tvätten. Och fundera på hur sjuk min röda katt är egentligen.

Var är mitt sedvanliga, effektiva, koncentrerade och disciplinerade, planerade jag? Det känns som att den delen av mig försvann för evigt i ett soligt sjukhusrum för exakt elva månader sedan. Kvar blev bara en liten hysterika....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar