söndag 12 februari 2012

Självkänslan är något återställd-

jag hade fått fel SIM-kort. Nu återstår bara resten.

Idag promenerade jag 9,5 km med mina nya bungypumpstavar, Järlasjön och Sicklasjön runt. Något jobbigare än med vanligare stavar. Bilder finns, men intresset är nog lågt av fler vinterbilder.

Tänkte fika på restaurangen vid Järla Sjö, men dom var definitivt inte beredda på folkanstormningen. Rätt patetiskt, faktiskt. Det blev en Loka, de klarade de med nöd och näppe av.

Middagen står i ugnen - rotfrukter (kålrabbi, palsternacka, jordärtskockor, mandelpotatis, rödlök, vitlök och chilipeppar) med timjan, flingsalt och olja. Och brysselkål, min allra senaste mani.  Urbenade lårbensfileer av majskyckling, fyllda med prusciotto, salt och peppar, vitlök,chili, timjan och rosmarinskvist.

Har tänkt att jag skulle bjuda ungarna på middag, men de senaste helgerna har jag totalmisslyckats med matlagningen, förmodligen för att jag inte orkat koncentrera mig på värdsliga saker.  Men i fredags lyckades jag steka mig en köttbit med tillbehör, igår gjorde jag en riktigt förtjusande torskrygg. Så jag kanske återhämtar mig.

Men dagens middag är nog inget att bjuda Ralf's barn på, liksom inget som går hem, tror jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar