lördag 4 februari 2012

Drygt halva Vasaloppet

 det vill säga 4,7 mil, har jag nu gått på två veckor. Om sanningen ska fram så börjar det bli lite tradigt.

Men - turistSverige visade sig från sin bästa sida, så när jag väl fått upp lite värme i mina köldstela pek- och långfingrar, så blev det både Gottholmarundan och Tjustviksrundan. Minus elva, klarblå himmel, strålande sol, vindstilla och gnistrande snö, Turist, ja visst!
Början på Gottholmarundan och första hästhagen - du får väl plocka upp Google Earth och visa Darin vilken väg jag gått idag!
 Efter två dagars (eller mer än) så är det bara den allra lättaste pudersnön, så delikat och så ömtålig. Bara man andas lite för häftigt yr den bland grenarna
 Storskogen, ingången till Gottholma gård och tredje hästhagen
 Gottholma gård och vårdträdet. Nja, troligen inte, men vackert mot den blå himlen. Särskilt som jag inte hållt kameran rakt utan lyckats få med björkarna till vänster
 Isen har lagt sig i Farstanäset. Om den tål lite pimpelfiske - nja, föga troligt!
 Jag står under motorvägsbron och fotograferar - kan man inte tro, va!
 Det finns tydligen en öppen vak på Saltsjöbadssidan, man ser dimmolnet ovanför om man tittar noga (jag har fel objektiv för att fotografera på det avståndet)
 En vindkåre som jag aldrig ens kände stökar till det bland snöflingorna på grenarna
 När man kommer till viken in mot Hålludsvägen, så blir vägen en stig. Men inte alltför mycket blåis lurar undar snön, så det är fullt gåbart
 Därborta är inloppet till Kolströms Kanal och Ingarö kyrka
 Arbetspråmen och arbetsbojarna ligger infrusna i Hållviken. Här sänker vi rör för att skicka skiten till Lidingö och Käppalaverket. Danvikstull är fullt!
 Sorry Inkan, men byter inte detta mot Thailand. Så andetagande vackert!
 MEN - herr Mus har inte fällt upp caben på Mercan eller ställt in den i garaget.Förfärligt slarvigt
 Även i min trädgård vilar vinterron, och min sibiriska tistel får göra skäl för namnet

Om nu din familjesituation blir sådan så du måste flytta hit igen, så kan du ju använda de här bilderna som turistpropaganda till Darin. Det GÅR att bo här också (och vi har nästan fri sjukvård).

Nu har jag bara 4,3 mil kvar att gå........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar