lördag 25 februari 2012

Snöstorm och utan handväska

I vanlig ordning var dagen planerad. Städning, promenad till Ingarö (jag har bara en vecka på mig att slutföra Vasaloppet), styrelsearbete och fröplantering.

Städningen gick bra, även om den tog lite längre tid än planlagt. Mer att städa och lite för mycket pauser för Wordfeud. Det förpliktigar att ha Iphone....

Sedan dags för promenad, tänkte ta bussen till Ingarö denna gång och sedan gå hem.

Var är min lilla röda väska? Den med SL-kortet, alla plastkort, rikskupongerna?

Efter visst tankearbete, insåg jag att den låg kvar på jobbet. Hoppas jag. Problemet är att entrekortet till jobbet ligger i sagda väska.  Men vad fan, jag behöver inte den förrän på måndag.

sagt och gjort, jag rånar grannen på hans SL-kort och börjar gå. Pga av ovan sagda debacle, missade jag bussen, så det blev trots allt en promenad till kyrkan (som tur var, för det var medvind åt det hållet)

Under promenaden blir jag mer allt mer fundersam, hittar inte heller min jobbtelefon. Ligger de på samma ställe? Men tänk om...... Framförallt tänk om, eftersom jag i vanlig ordning glömde låsa dörren igårkväll...

Börjar gå hemåt, men den motvinden och snöstormen var inte att leka med, så jag fuskade med trafikreglerna, gick längs Ingarövägen till Södersveds busshållplats och tack vare en lätt joggning på slutet, så hann jag med bussen.

Som tur är har man ju underlydande, som man kan ringa till och beordra att komma till kontoret en lördageftermiddag och släppa in chefen. Nja, gick inte riktigt till så, jag tänkte åka till Huddinge och hämta hennes kort, men hon var redan ute på vift, så vi träffades på kontoret. Och där låg min väska.

Hem i hundranittio, för att hinna med lite snabbt styrelsmöte, därefter hittade jag en inbjudan från äldsta styvson med fru till middag och Melodifestival. Men si, styrelsearbetet krävde ett visst mått av alkohol, och därför var inte en resa till Sätra helt intressant.

Men nu har jag iallafall lyckats klara av middagen med grön torsk (lök och champinjoner frästa med färsk spenat, salt och muskot, torskrygg serverad därpå och marinerade haricots verts med olja, salt, lök och vitlök till) och katterna är hyfsat förnöjda. 50 cirka basilikaplantor är planterade och lika många ska planteras imorgon.

Nu ska jag softa - James Bond eller Pearl Harbor?????? Har förmodligen somnat innan valet blir aktuellt...

Men dagens adrenali

1 kommentar:

  1. *ler* Bitvis känns du mer förvirrad än jag coh det trodde jag inte var möjligt. :-)

    SvaraRadera