söndag 26 augusti 2012

Billiga Blocket- och loppisfynd

Nu är den klar och färdigtapetserad, min lilla byrå jag "fyndade" på Blocket i början på sommaren

 Tapetserad med en blandning av gammal fransk ordbok från 1911 och klokordsbok från nittiotalet, lätt laserad här och där och mattlackad. Hela helgen har gått åt.
 Undrar vem han var, han Ernst, som februari 1911 så prydligt skrev sitt namn på försättsbladet i sitt franska lexikon. Och som på mest varje sida gjort sina sirliga anteckningar med grammatiska förklaringar
 Och vad är Societé Anonyme, vars adress också återfinns på försättsbladet? Har jag kommit en komplott på spåren??
 Och så kan man läsa mängder med klokord från kloka barn - tack Mark Levengood.

Summa summarum - hyfsat billigt fynd på Blocket, några böcker på loppis à tio kronor (några användes aldrig och har slängts), lim, färgpigment, lack och penslar för drygt 400:-, och åtta nya knoppar à 36:50.

Jaja

1 kommentar:

  1. Åh, jag letar ny byrå till min hall. Vad avis jag blir. Urläcke juh :-)

    SvaraRadera