onsdag 8 augusti 2012

Städat båt i två dagar

Så nu är den någorlunda respektabel inomhus och på akterdäck. Ska sätta upp gardinerna  och så ska jag se om jag kan övertyga smidig, vig och mindre växt sonson att hjälpa till att torka ur motorrummet. Liksom övertyga sonsonens pappa att hjälpa mig att ta ner trasorna efter det forna kapellet.

Två dagars krypande, bärande, torkande och skurandes innebär en högeraxel som värker konstant och en höger deltamuskel som hänger som en ledsen sak som skulle behöva BH. Och värker!

Imorgon ska jag gå ner till Gustavsbergsbadet, upptäckte på deras hemsida att när man har årskort får man en timmas gratis introduktion till deras maskiner i gymet. Nu tycker jag att träna maskiner i gym är rätt träligt, men eftersom de tog bort min favoritvattengympa och ersättningpasset ger mig mer ont än bra träning, måste jag hitta något annat som ger mig muskelkorsetten tillbaka, så jag kan hålla upp min trasiga rygg.

Och eftersom jag nu städat båten kanske jag ska ge bilen en chans till nytt liv också, så jag funderar på Gör det själv hallen på OK imorgonbitti innan badet öppnar kl tio. Nu har ju inte jag en old english racing green Jaguar e-type som somliga andra, men den kan ju få bli lite ompysslad ändå. Förresten har den (min bil, inte Jaguaren) skrikit om service senaste månaden så jag borde nog ta tag i den saken också.

Semestern är på upphällningen och det finns skåp och lådor som inte städats enligt plan. Men vad fasiken - det blir väl semester något annat år också! Det vill säga, jag måste inse att livet inte tar slut för att semestern tar slut, det finns ju helger också.

Kattvakten mutade mina katter med blötmat under min seglats, och till min glädje upptäckte jag att Magou helt plötsligt kan äta blötmat igen. Flera sorter dessutom, vilket aldrig hänt förut. Tills i morse, när hela frukosten och lite till låg på balkongmattan! Tillbaka till den kokta fisken......

Och så har jag äntligen ringt målaren, för att få måla om kökstaket samt tapetsera och måla om hallen. Han bad mig vänligen återkomma i oktober. Tony, jag behöver en målare!! En bra sådan!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar