fredag 10 augusti 2012

Simultankapacitet - eller bara förvirrat

Har gått med i en bokklubb - Storytell - via min Iphone, där jag laddat ner en hel del böcker. Nu koncentrerar jag mig på Arne Dahl serien, har inte varit någon Arne Dahl fantast tidigare, men hittat några guldkorn. Dock har det varit lite svårt att hitta i vilken ordning de ska läsas, navigeringen på Storytell är inte alldeles glasklar, så lite oordning i leden har det blivit.

Upptäckte via Google (hur överlevde man utan Google förr i tiden?) att jag läst bok nummer fyra före bok nummer tre, så jag tog ett steg tillbaka till bok nummer tre.

Tyvärr tog bok nummer tre några steg, inte bakåt, men väl framåt, så den hoppade från kapitel 26 till kapitel 39, och lämnade kvar de sista tio minuterna av bokens mer eller mindre ihopknytning. Obönhörligt, hur jag än försökte spola.

Så gick jag till nästa bok iallafall, så den håller jag på med nu, har cirka sista tredjedelen kvar att lyssna på.

Men nyfikenheter är min mästarinna, så idag köpte jag bok nummer tre i bokhandeln.

Så nu lyssnar jag på bok nummer fem
Läser slutet på bok nummer tre
Och som bäddlitteratur läser jag Kunzelman&Kunzelman av Carl-Johan Vallgren.

Tur att man har simultankapacitet.....................

1 kommentar: