lördag 25 augusti 2012

Att återta revir

När Ralf fanns här hemma, ingick det i helgstädningen att färska snittblommor skulle finnas. Gärna friplockade vid säsong och möjlighet, annars köpt. egenkomponerade buketter.

Kan ju inte säga att det varit lika viktigt senaste femton månaderna.

Men något av det dåliga traumat bröts tydligen förra lördagen, när jag uppvaktade med en bukett i minneslunden på vår bröllopsdag, eftersom jag åkte tillbaka till Plantagen och köpte mig själv en nästan likadan bukett hit hem.

Igår köpte jag blommor på Sabis vid Brunn under en liten utflykt, och köpte två buketter på en gång. En till minneslunden, som jag gjorde iordning medan jag beklagade mig över min arbetssituation, och en nästan likadan hit hem. Ralf's går i tegelfärgat och vitt, min i gult och vitt.

Ett litet revir är återerövrat. Nu ska jag äta frukost och sedan gå ut och erövra en ful slänt med lite suckulenter.

I övrigt är helgen sådan att det velas. Triathlon VM deltävling i Stockholm? Porslinets dag nere i hamnen? Rensa ogräs i kryddlandet? Utflykt till Björnö? Det är Gerbera rea på Coast&Country, men Jennie var tydligen inte intresserad. Fiskwallenbergare väntar i kylen till middag. Igår blev det hemgjord räkmacka till middag, eftersom lunchen intogs på Gustavsbrgs Bistro, pepprig spenatsoppa med ägg.

I övrigt känns kommunikationen lite enkelriktad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar