lördag 18 augusti 2012

Bröllopsmiddag

Dagens bröllopsmiddag bestod av några kräftor till förrätt och sedermera väldigt goda pilgrimsmusslor med hemodlad vitlök, hemodlar persilja, rostad preciutto och smörstekt surdegsbröd med skagenröra.

Katterna är lagom upprörda över att de inte fick delta, medan han som för 28 år sedan åt olika sorters inlagd strömming från Waxholms förr i tiden världsberömda strömmingseka, följt av ångkokt lax med ängssyrasås, förhoppningsvis inte är lika upprörd. Framförallt för att han inte tycker om pilgrimsmusslor.

Men han fick rosa rosor och ljus i minneslunden och även här hemma lyser ljus och blommar rosa rosor. Mest för att buketten i minneslunden blev så vacker, så jag ville ha en egen.

I övrigt har jag knäckt ryggen, nacken och axeln över en häck som behövde klippas, planterat ut lite hortensior från balkongen till rabatter (efter att sagda hortensia vält på mitt nydammsugna hallgolv) samt ägnat mig åt lite bostadsrättsföreningsadministration

Nu sitter jag på min balkong med alla ljuslyktor tända och njut av värmen. Fast egentligen hade det varit en perfekt båthelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar