torsdag 9 augusti 2012

Städat bil,

gräsmatta och varit på gyminstruktion.

Bilen tog kål på de nervändar i ryggen, nacken och axeln, som båten inte tagit kål på, så jag var en vingbruten kvinna när jag vacklade in på gymmet. Resultatet blev att jag bara blev godkänd för fyra maskiner. Hemma igen blev det värmekudde i lätt tillbakalutad ställning och det känns som att det hjälpte lite. Eller också var det jägermeistern....

Blev så inspirerad att jag svängde förbi Intersport i Mölnvik för en träningsBH och nya träningsbyxor. Kom ut tomhänt. Man ska tydligen ha myggbröst för att köpa träningsBH, andra storlekar göre sig icke besvär. Provade ett par ursköna träningsbyxor, men de såg ut som militärkalsonger, förmodligen modääääärnt, och kostade sexhundra spänn. Får se imorgon, när jag ska till Nacka Forum

Hemmet fick lite må bra tillskott idag. Två nya kuddar till soffan - ja, snart syns inte soffan - och en hjärtformad chabbychick ask till kattgodiset. Inhandlat i Gustavsbergs första shabby chick butik, som funnits sedan långt innan begreppet blev modernt.

Imorgon ska kroppen få lite må brahjälp av den mer fåfänga sorten, mer om det en annan dag. Men från och med måndag är det ju officiell arbetsdag (hitintills har jag bara jobbat inofficiellt) så det är väl dags för lite piffning.

Magou har varit jättelåg hela dagen och knappt ätit något, Bezzie blir naturligtvis jättekaxig och släpper inte ens fram honom till vattenautomaten. De två senaste nättern har har jag fått skydda Bezzie från Magou när han återfallit till sina kaxiga hon-får-inte-ligga-i-min-säng attityd, till att idag se till att han får äta och dricka och vara ifred. Börjar bli rejält orolig. Men han är inte lös i magen iallafall, så förhoppningsvis återhämtar han sig snart.

Men bilen är i ny skick iallafall - åtminstone på insidan. Såg i eftermiddag att jag missat lite med tvättsvampen på höger framdörr.  Ja, ja alltid är det något. Och titta, nu kom Magou fram ur garderoben. Bara bildligt talat, alltså!

Och jag bara babblar, så det är dags att sluta!

1 kommentar:

  1. Rekommenderar Sportamore
    Fraktfritt både dit och hit. *ler*
    Beställ allt du vill.
    Prova hemma i lugn och ro och skicka tillbaka det du inte vill, kan ha. :-)

    SvaraRadera