lördag 4 augusti 2012

Rättfärdigande

Anledningen till att skaffa städfirma är - att hinna med att städa.

Så eftersom Julian fick hela huset att skina i måndags (katterna är fortfarande i chock efter den tornado som måste ha gått över dem) ägnade jag fredagen åt att städa.

Papper!!

De där lådorna och högarna som man aldrig kommer fram till, eftersom man efter dammsugning, damning, golvtorkning och allmänt undanplock är för trött.

Arbetsrummet/gästrummet fick en rediger omgång igår och alla bortglömda, negligerade hyllor och lådor gicks igenom. Lite tårar blev det också, och lite mer saker i Ralf's minneslådor. Och så hittade jag alla mina gamla betyg, de trodde jag faktiskt att jag kastat.Nu har jag bara en "liten" hög bostadsrättspapper kvar, som ingår i mitt strategiskapande såsom ordförande.

Jag började i mulet väder, när jag kom så långt som att ligga på golvet och kräla för att samla ihop data- och elkablar i en sådan där spiralslinga, samt flytta på en stor matta genom att ensam och samtidigt lyfta skrivbord och printerhyllor och dra mattan under dem - ja, då sken solen sitt allra värsta genom fönstret. Svettigt?? Inte alls!

Nu ska jag plocka undan tvätten, har rensat en hel del tvätthögar av den sort man inte tvättar varje vecka. Vilket innebär att jag börjar samla på mig en monstruös stryktvätt med kökshanddukar, örngott och dukar. Barbro kommer på middag idag, så jag ska fundera ut vad jag ska bjuda på.

Och åka och kasta papper från gårdagens rensning

Sedan väntar jag bara på att mamma och mormor kommer och spökar för mig - kan du inte hålla rent efter dig själv, jänta!! Efter allt vi lärt dig om att inte utnyttja andra. Fyyyy!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar