fredag 11 oktober 2013

Den osminkade sanningen - snart ett minne blott

Idag har vi jobbat hemma igen, jag och min katt. Ja, katten har inte gjort så stor insats, hon verkar lite låg.

Jag sminkar mig gärna och klär mig representativt när jag går till jobbet (som sagt i tidigare inlägg, inte så många som bryr sig kanske) medans jobba hemma dagar är den diametrala motsatsen. Mjukisbyxor, sunkig T-shirt med inget under så att säga, självtorkat hår och ingen makeup.

Då är det skönt att hitta den här artikeln i Aftonbladet och se att det är inte bara en själv som sunkar ihop och lever ett dubbelliv.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17637626.ab

Men men - säg den lycka som varar för evigt. Jag jobbar ju i ett globalt företag med medarbetare spridda i alla länder, vår egen region är fyra nordiska länder, centraliseringar av funktioner en ständigt pågående process. Och telefonmöten i ständigt ökat antal.................

Telefonmöten kan bli lite alienerade och tenderar att inte inkludera alla - så den nya idéen är att nu ska vi använda webcamera funktionen på våra laptops och vara uppkopplade med bild.

Den omedelbara kommentaren från avdelningens alla kvinnliga medarbetare var MYCKET unison - men vad fan, då måste man ju använda makeup och klä sig anständigt även när man jobbar hemma....................


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar