lördag 26 oktober 2013

Först dåligt, sedan dåligt, sedan bra

När hösten (?) började göra sig påmind, flyttade jag in klöstunnan eftersom jag tyckte det var synd att den skulle stå ute på balkongen och bli fuktig och möglig.

Dåligt, dåligt, dåligt tyckte husets härskarinna. Som tillbringade ett par dagar med att sitta ute på balkongen och beklaga sig över sin förlorade utsiktsplats.

Nu är placeringen så godkänd och så utnyttjad så matte får inte ens sängkamrat alla nätter.  Har smugit upp ett par gånger då det varit tomt i husses säng för att bara se ett svart knyte och en lång svans, båda i djup sömn, högst upp på klöstunnan...

Utsökt utsikt över grannens uteplats, taket på cykelförrådet, rönnbärsträden - och kolstrastarna och sidensvansarna..
 Yeeehai, klöstunnan är perfekt placerat inför vintersäsongen

Lite synd att min fågelmatningsplats är ända uppe vid skogskanten - hon skulle ha jättekul om de fick mat på taken till cykelförrådet. Men då blir det nog grannklagomål.

Efter en liten tur till Åkersberga med två sondöttrar och en pojkvän (alltså sondotters pojkvän) blir kvällen lugn och kontemplativ. Hann ävenmed en snabbis till annan sondotter och överlämna födelsedagspresent - även om jag missade tårtan.

Imorgon ska jag ha bostadsrättsföreningsträff med lite äldre gentlemän för att försöka inspirera till mer frivillig skötsel av markerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar