onsdag 7 augusti 2013

Samma sak - olika benämningar

Somliga kallar det förrådsstädning. Jag kallar det underhållning för grannarna...........


Bort bort bort bort

Får kanske stanna

Helt plötsligt kom hemtjänsten spatserande förbi och blev jättelycklig när hon fick bockarna till Ralf's skrivbord. Ett insparat besök på Ikea för henne och jag slapp köra ett extra varv till miljöstationen, eftersom de inte hade fått plats tillsammans med allt annat

Sedan kom lillebror och dammsög resterna. Hos honom hamnade två båtfendrar (varför, han har ingen båt?), dåliga klappstolar från IKEA och kaffebryggaren.

En låda står packad med verktyg som ska till Leksand, Ia har tingat det kattsäkra julgransfoten på 7kg och en kasse ska till äldsta styvsonens segelbåt.

Har plågat ungarna med MMS med bilder och erbjudande om arvegods, Tony svarar inte ens, de övriga har i alla fall artigt avböjt.

Resten hamnade i Hemmesta dit jag kom en kvart före öppningstid och hamnade som typ 20:de bil. Men jag fick plats i första insläppet och när den där tjuriga gubben med Volvo och släpvagn framför mig äntligen lassat klart, fick det plats med 20 bilar till. Varför köra fram när det är tomt hela vägen framför en när man KAN stå i vägen och blockera både för de som är klara och vill åka ut och för de som vill åka in?

Nu har jag städat två klädkammare och en garderob (två sopsäckar, en säck till Lettlandshjälpen och lite lösa kassar, samt en kasse till St Erikshjälpen) och alla badrumsskåpen (en full Coopkasse, samt en plastkasse till apoteket, hittar fortfarande medicin som Ralf använde).

Nu är det bara kryddskåpet, skohyllorna, arbetsrummet och sist av allt bilen kvar.

Bezzie deltar i städningen på sitt lilla sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar