onsdag 14 augusti 2013

Komatillstånd

Det är som vanligt, startar semestern i turbofart och avslutar den i komatillstånd. I söndags satt jag framför TV´n från åtta till halvtolv och glodde på kvaltävlingar i VM i Friidrott!!! Innan jag åkte till sondottern och åt hemlagad schwartswald tårta.

Skulle fotat den, men faktiskt var den så snygg så jag trodde den var köpt. Men den var bakad av Jennie her self. Vilket syntes när man gick ut i köket..........

I måndags jobbade jag hela dagen på kontoret, i övrigt har jag bara jobbat någon/några timmar per dag hemifrån förra veckan och den här veckan.

Båten är nu nerkörd till Bullandö för genomgång av slö babordsmotor, Jesper och Tony körde ner den medan jag körde bil emellan. Naturligtvis hade batterierna lagt av efter att den legat stilla sedan mitten av juli, så jag fick vända och åka hem efter tre skarvsladdar.

Nu väntar jag på besked från marinan vad som behöver fixas - det vill säga vad det kommer att kosta.........

Idag åkte jag till Trosa, åt lunch där och det var väl inte mycket till träning men jag gick i alla fall och strosade i hamnen och till torget och längs ån. Och motverkade den rörelseenergin genom att besöka Kutterkonditoriet.

Den äkta anledningen var dock att åka till Bagatelle och plundra Anna's och Calle's rödavinbärsbuskar. Nu har jag sisådär en sju liter röda vinbär står i kylen, morgondagens projekt blir att ta hand om dem...

Kameran? Den var hemma, men några mobilbilder blev det


Här hemma signalerar rönnbärsträden att jag kan kanske hålla snöröjningsbudgeten nästa säsong. I Trosa däremot kommer man att få skotta snö - om nu bondepraktikan stämmer

De berömda skyfallen och åskvädren hotade i Trosa, nåja det blev typ två åsksmällar och tre minuters skyfall.
Jag råkade - som vanligt - hitta en spännande grusväg rakt ut i intet som tog mig genom Sörmlands vackra landskap och via en landsortskyrka. Nu blev jag sugen på att flytta till Trosa igen.

Kan nog inte koka gelé på allt. Får hitta på lite annat också. Samt kanske smyga iväg och plocka lite svarta vinbär imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar