söndag 18 augusti 2013

Sista darrande sekunderna

blev inte riktigt som jag trodde. Efter att ha levt i komatillstånd sista veckan - typiskt att börja semestern i 180kilometeritimmentempo och sedan bli sengångare sista dagarna - har jag återstartat lite projekt.

Jag får ju en inneboende ett antal veckor. Så för att vi båda ska ha tillgång till TV'n så rev jag den lilla TV hörnan jag skapade när Ralf försvunnit och jag inte stod ut med att sitta i den stora ensamma soffan och titta på TV.

Nu står TV'n på sin ordinarie plats, dock fungerar inte videon. Trodde jag bara kunde flytta ner TV'n, flytta TV bänken och koppla in TV'n. Men naturligtvis fungerade inte det tänket med var antennuttaget i väggen fanns, så jag fick riva både box och DVD. Och i hastigheten blev det  nog lite felkopplat............

Men se, vad konstigt det blev i den gamla TV hörnan! Så nu tillbringar jag morgonen med att riva bokhyllor och flytta prylar.

Kanske, kanske att jag kan flytta ner två små bokhyllor till bilen för vidare transport. Och så försöker jag lura på barnbarnen ett vinställ och en gammal familjeklocka som gått i arv. Inga jubelrop än så länge - men de är väl knappast vakna ännu.

Länge leve projekt!! Tycker inte Bezzie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar