lördag 31 maj 2014

En dag på sta'n,

det händer inte så ofta nu mera, och det märktes på lokalsinnet.

Det primära målet var Stockholm Maraton, för att heja på två kollegor. Men också lite Walking down the memory lane. När Ralf och jag inte hade segelbåt, var Stockholm Maraton en högtidsutflykt. Med sallad och vin, satte vi oss väl tillrätta vid bra utkiksplats. lät oss väl smaka och skålade glatt med alla som sprang förbi.

Många underhållande kommentarer och roliga situationer blev det under årens lopp.

Näväl, idag blev det ingen picknick, men en promenad runt city och östra delen av banan. På första varvet var det omöjligt att hitta de jag letade efter, men efter att ha offrat Roller Derby i Farsta, lyckades jag lokalisera de personer som jag ville ge glada hurra rop till, för vad det nu var värt, på andra varvet.

Samtidigt lyckades jag med två andra saker. Att misslyckas med att hitta skor och att glömma tiden, dvs missa stängningstiden för Systembolaget. Inget vin alltså, vet fan inte var det finns ett systembolag  i stan längre...

Imorgon?? Klippa vid  Björnö Sanderne - flat and out!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar