torsdag 29 maj 2014

Jaha, det blev att slakta semesterkassan,

så nu sitter vi här och kämpar tillsammans, min nya HP och jag. Men vad som är förlorat, är förlorat.

Så nu letar jag främst efter en extern DVD driver och en kopia av föreningens underhållsplan.

Förmiddagen kände jag mig dock extremt duktig flicka, städade och plockade, och vek tvätt och plockade undan. Plockade ner lampor i badrummet och hallen för att ta fram vilka glödlampor jag behöver, konstaterade att ljusslingan i köksfönstret åker till miljöstationen för den går inte att byta lampor i, var och slängde sex kassar återvinning, innan jag åkte till Sickla och gjorde slut på pengar.

Och provade skor och provade skor och provade  skor. Blir nog inga nya skor till bröllopet.

Det där med att vika tvätt är fortfarande en hangup efter tre års änketillstånd. Det var inte mitt jobb att vika tvätt, mitt jobb var att slänga tvätthögen i soffan bredvid någon som tittade på TV - och vek tvätt. Den militära sjömansutbildningen och svärmors ambition att hennes pojkar skulle kunna klara sig själva visade sig också i perfekt vikta högar av T-shirts och underkläder. Mina ser mer ut att ha gått igenom en masskrock på motorvägen och högarna tar ungefär tre gånger så stor plats som är Ralf vek dem.

Men det är fortfarande en hangup och något som gärna blir liggande.

Men jag har i alla fall gjort städaren glad inför måndagens besök hoppas jag, alla fiberdukar är tvättade, torkade - och vikta......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar