söndag 18 maj 2014

10 grader varmt

var det på balkongen i morse när jag öppnade dörren vid sjutiden.  Facebook vimlar av seglarbilder och det blommar överallt. Senast i början på veckan var det minusgrader på nätterna och gråväder varje dag. Var TVUNGEN att köpa en vårdunjacka, juuuu.......

I fredags var jag och lämnade sju rör med blod och på onsdag får jag domen. Diabetes, nedsatt sköldkörtelfunktion, leukemi, gissningarna är många just nu.

Lika sjuk är båten, nu när vi trodde att Tony slitit och släpat och fixat allt, så fladdrar oljetrycket. Och elen fungerar sisådär. Nu finns det två alternativ, att vi monterar ner den och säljer vad som kan säljas second hand, och sätter resten på grund, eller lämnar in den till Brohälls för totalrenovering. Den är ett konkursbo hur jag än gör. Men jag vill inte sätta min relation till Tony i konkurs och vi börjar närma oss den situationen.

Den här helgen så har han fått ledigt och är på seglingshelg med kompisar och son. Båda kompisarna har nya båtar, så de ligger ståndsmässigt ankrade i en solig vik, efter vad jag kan se på Facebook.

Själv har jag planterat lite sommarblommor på balkongen, suttit på en klippa i Björkvik drygt en timme (alltså blir det solskydd och keps idag, attans vad solen är stark), och powerwalkat. Och ju mer jag tränar, desto mer går jag upp, eller åtminstone står jag still. Något fel är det som är trasigt med min ämnesomsättning nu, ska bli spännande och se vad doktorn säger.

Så det rullar på...................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar