fredag 30 maj 2014

Extern hårddisk

blev jag tvungen att stödköpa idag, hoppades på att någon i närheten hade en sådan att låna ut, men icke sa Nicke.

Nu har jag i alla fall Microsoft office, men jag har fortfarande inte hittat hur jag plockar upp ett nytt dokument i Windows 8 så det får gå via Search. Men grannens tonåriga dotter har samma problem, det tröstar mig, om än marginellt.

Varit i Västertorp och lämnat ifrån mig tyg som ska sys till förhängen för blomsterbänkarna på balkongen, så man slipper se förvaringen under dem. Mörkgrått, silkigt,  lite smådekadent. 86 kronor för sisådär en drygt fem meter - billigt, om jag inte hittat söta "iron-on-applications" som kostade tre gånger mer än tyget.

Bakat matbröd när jag kom hem, efter nytt recept, inte en gnutta mjöl, men linfrö, pumpakärnor, kruskakli, mandelmjöl, kvarg och annat viktigt icke kolhydraliskt. Nu ligger det på svalning, ska nog smaka en skiva med Philadelphia ost snart.

Bytt lampa i badrummet idag, det är i sig inte så kvalificerat, men att få ditt lampgloben är mer av en ekvilibristisk övning dock. Bytte också ut den trasiga lampan i plafonden i hallen - då gick den andra lampan.......

I morgon är det Stockholm Maraton, två kollegor (som jag vet om) ska springa. Så nu ska jag slåss med Windows 8 IGEN för att hitta startnummer och appar för att följa dem. Siktar på en trevlig uteservering med god öl där jag kan studera dem - det är mer mitt sätt att springa maraton....

Bezzie fyllde tio år igår - vilket jag hade bestämt att igår var idag.... Så nu blev det inga räkor alls, igår missade jag eftersom jag tog fel på dag och idag har hon ju redan fyllt år. Eller hur blir det nu - fast eftersom det regnar verkar hon ändå mest vara intresserad av att sova. Lite tur ska man ha om matte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar