söndag 25 maj 2014

375 liter kogödsel

har jag skottat ut idag - men skvallra inte för sjukgymnasten. Det känns i höger axel ska jag säga.

Damen som köpte "min" lägenhet har nu flyttat in och satt igång renoveringen. Ska bli kul att se hur hon gör. Lillebror är redan upprörd.

Sista varma dagarna är det nu, sedan ska det bli nordostlig kuling. Lagom till långhelgen, som jag ändå tänker ta ledigt, oavsett väder. Nu har jag panikjobbat i trädgården hela förra helgen och stor del av denna helg, så vara ledig vore trevligt. Dessutom är det folknykterhetens dag på torsdag med obligatorisk sill lunch och Stockholm Marathon på lördag. Då måste jag ju heja på Ann-Sophie.

Nu är det visning på lägenheten ovanför mig, med ett antal pensionärer med mer eller mindre stapplande gång och ett ungt par som spekulanter. Undrar vilka jag föredrar som nya grannar.

Själv börjar jag känna ett desperat behov att få flytta och börja om, starta om mitt liv och mitt hem. Samtidigt som jag ställer upp på omval för två år i styrelsen. Lite motsägelsefullt måste jag säga. Men jag tror det skulle vara nyttigt att få byta miljö lite, och då behöver jag inte flytta till andra änden av stan, bara till en ny lägenhet.

Men innan dess ska jag gå på bröllop, och det blir ju lite annorlunda. Senast det var bröllop på samma ort och samma bystuga, var vi ju två. Nu är det väl Tony som får sitta vid honnörsbordet som äldsta släkting, själv har jag en tillbakadragen ställning längst ner vid styvmorsbordet, bland mer udda och spridda bekantskaper. 

Synd att inte fotoprogrammet fungerar, jag har gjort i ordning balkongen. I och med det har jag fullständigt låst in mig med att vara hemma hela sommaren - vattningen blir intensiv...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar